Pécsi Tudományegyetem logo PTE Műszaki és Informatikai Kar
Mérnök Informatikus
Pécsi Tudományegyetem
Műszaki és Informatikai Kar

Riport Tisóczki Patríciával


PTE MIK

Riportsorozatunkat egy Breuer Marcell diplomadíjas Építészmérnök Bsc szakos hallgatóval folytatjuk.
Tisóczki Patríciát a Pécsre vezető útról, a MIK-en megélt egyetemi évekről és a jövő lehetőségeiről kérdeztük.


1.      Miért választottad a MIK-et tanulmányaid folytatására? Van kötődésed Pécshez?

A pályaválasztás felmerülésénél több egyetem is szóba jött, bár székesfehérvári középiskolásként mind közül Pécs volt a legtávolabbi lehetőség. A MIK jó hírnevét az egykor ott végzett középiskolai tanáraimtól hallottam először, de személyes kötődésem akkor még nem volt Pécshez. Amikor a nyílt nap alkalmával ellátogattam Pécsre, azonnal magával ragadott a város hangulata és természetközelisége. Az itt töltött négy év a város iránti szeretetemet csak megerősítette és a döntésem, hogy a PTE-re jelentkeztem, egyáltalán nem bántam meg.

2.      Mi volt az a meghatározó pozitívum, amit MIK-es hallgatóként Pécsett megéltél?

A kollégium és a szaktársakkal való együttélés eredményeképp már az első évben kialakult egy nagyon erős baráti kör, akikkel együtt sokkal könnyebb volt az egyetem adta akadályokat megugrani. A kötelező iskolai teendők mellett a magánéletben is mindig számíthattunk egymásra.

Ezen kívül pozitívumként éltem meg a MIK-en megismert tanárok segítőkészségét és kedvességét. Tanulmányaim alatti támogatásukkal megerősítették bennem, hogy jó szakmát választottam és az építészet az, amivel szeretnék foglalkozni életem során.

3.      Milyen projektekben, versenyekben vettél részt tanulmányaid során?

A BSC alatt igyekeztem a lehető legjobban részt venni az iskola életében. Utólag visszatekintve - bár néha ez plusz energiát igényelt - nagyon örülök, hogy nem csak a kötelező tárgyakat teljesítettem, hanem különböző projektekben, versenyeken vettem részt. Legyen szó a „Lakni kell” workshopról, Énlaki felmérőtáborról, Pinkafeldi nyári táborról, Madáretető pályázatról, Ugatúráról, szakkollégiumok találkozójáról. A B2 szakkollégium tagjaként szinte folyamatosan volt valami kreatív, közösségkovácsoló projekt, amin dolgoztunk.

Fontos megemlítenem a Szardínián töltött félévemet, melyet az Erasmus+ pályázatnak köszönhetek. Az öt hónapos külföldi tanulmányút egyértelműen a legizgalmasabb szakasza volt a négy évemnek, mely a szakmai fejlődés mellett személyiségfejlődéssel is járt.

4.      Mit csinálsz most? Elhelyezkedtél az itt szerzett diplomáddal vagy esetleg más terveid vannak?

Jelenleg élvezem a diploma utáni megérdemelt pihenést még egy kicsit, miközben állandó munkahelyet keresek. A MIK-en folytatott pályafutásom remélhetőleg még messze nem ért véget. Szeptembertől levelező képzésen szeretném elkezdeni az MSC-t és az iskolában szerzett tudást egy kis tapasztalattal bővíteni, miközben dolgozom. Az egyre csak növekvő tudásvágy mellett az utazásvágyam sem tűnik csillapodni, szóval továbbra is tervezek külföldön tanulni, gyakorlatozni egy-egy félévet Eramus+, akár Campus Mundi pályázattal.

5.      Gyakorlati oldalról milyen segítséget kaptál a Karon?

A MIK gyakorlatorientált képzésének és a karon tanító tanárok szakmai tapasztalatának, illetve rugalmasságának köszönhetően a fejlődés garantált volt. A gyakorlati órák a kis létszám miatt családias hangulatban teltek, így minden hallgatóra több figyelem jutott. Nagy segítség volt, hogy a tanárokra iskolaidőn kívül is bármikor számíthattam, akár iskolai kérdéssel, akár gyakorlati hely szerzéssel kapcsolatban.
Külön kiemelném az építkezéslátogatásokat, melyekkel lehetőséget kaptunk gyakorlati oldalról megismerni az építész szakmát.

 

Riportot készítette: Murai Barbara

2020.05.27.