Riportsorozatunkat egy Breuer Marcell diplomadíjas Építészmérnök Bsc szakos hallgatóval folytatjuk.
Tisóczki Patríciát a Pécsre vezető útról, a MIK-en megélt egyetemi évekről és a jövő lehetőségeiről kérdeztük.
1. Miért választottad a MIK-et tanulmányaid
folytatására? Van kötődésed Pécshez?
A pályaválasztás
felmerülésénél több egyetem is szóba jött, bár székesfehérvári középiskolásként
mind közül Pécs volt a legtávolabbi lehetőség. A MIK jó hírnevét az egykor ott végzett
középiskolai tanáraimtól hallottam először, de személyes kötődésem akkor még nem
volt Pécshez. Amikor a nyílt nap alkalmával ellátogattam Pécsre, azonnal
magával ragadott a város hangulata és természetközelisége. Az itt töltött négy
év a város iránti szeretetemet csak megerősítette és a döntésem, hogy a PTE-re
jelentkeztem, egyáltalán nem bántam meg.
2.
Mi
volt az a meghatározó pozitívum, amit MIK-es hallgatóként Pécsett megéltél?
A kollégium és a
szaktársakkal való együttélés eredményeképp már az első évben kialakult egy
nagyon erős baráti kör, akikkel együtt sokkal könnyebb volt az egyetem adta
akadályokat megugrani. A kötelező iskolai teendők mellett a magánéletben is
mindig számíthattunk egymásra.
Ezen kívül pozitívumként éltem meg a MIK-en megismert tanárok segítőkészségét
és kedvességét. Tanulmányaim alatti támogatásukkal megerősítették bennem, hogy
jó szakmát választottam és az építészet az, amivel szeretnék foglalkozni életem
során.
3. Milyen projektekben, versenyekben vettél
részt tanulmányaid során?
A BSC alatt
igyekeztem a lehető legjobban részt venni az iskola életében. Utólag
visszatekintve - bár néha ez plusz energiát igényelt - nagyon örülök, hogy nem
csak a kötelező tárgyakat teljesítettem, hanem különböző projektekben, versenyeken
vettem részt. Legyen szó a „Lakni kell” workshopról, Énlaki felmérőtáborról, Pinkafeldi
nyári táborról, Madáretető pályázatról, Ugatúráról, szakkollégiumok
találkozójáról. A B2 szakkollégium tagjaként szinte folyamatosan volt valami
kreatív, közösségkovácsoló projekt, amin dolgoztunk.
Fontos megemlítenem a Szardínián töltött félévemet, melyet az Erasmus+
pályázatnak köszönhetek. Az öt hónapos külföldi tanulmányút egyértelműen a
legizgalmasabb szakasza volt a négy évemnek, mely a szakmai fejlődés mellett személyiségfejlődéssel
is járt.
4. Mit csinálsz most? Elhelyezkedtél az itt
szerzett diplomáddal vagy esetleg más terveid vannak?
Jelenleg élvezem a
diploma utáni megérdemelt pihenést még egy kicsit, miközben állandó munkahelyet
keresek. A MIK-en folytatott pályafutásom remélhetőleg még messze nem ért
véget. Szeptembertől levelező képzésen szeretném elkezdeni az MSC-t és az
iskolában szerzett tudást egy kis tapasztalattal bővíteni, miközben dolgozom.
Az egyre csak növekvő tudásvágy mellett az utazásvágyam sem tűnik csillapodni,
szóval továbbra is tervezek külföldön tanulni, gyakorlatozni egy-egy félévet
Eramus+, akár Campus Mundi pályázattal.
5. Gyakorlati oldalról milyen segítséget
kaptál a Karon?
A MIK
gyakorlatorientált képzésének és a karon tanító tanárok szakmai
tapasztalatának, illetve rugalmasságának köszönhetően a fejlődés garantált volt.
A gyakorlati órák a kis létszám miatt családias hangulatban teltek, így minden
hallgatóra több figyelem jutott. Nagy segítség volt, hogy a tanárokra
iskolaidőn kívül is bármikor számíthattam, akár iskolai kérdéssel, akár
gyakorlati hely szerzéssel kapcsolatban.
Külön kiemelném az építkezéslátogatásokat, melyekkel lehetőséget kaptunk
gyakorlati oldalról megismerni az építész szakmát.
Riportot készítette: Murai Barbara
2020.05.27.